NL | FR
Westland Shopping noteert 7% omzetgroei tijdens eerste jaarhelft
AG Real Estate meldt dat Westland Shopping in de eerste helft van het jaar 18% meer bezoekers heeft ontvangen dan in dezelfde periode in 2023. Dit komt neer op 3 miljoen bezoekers, vergeleken met 2,6 miljoen vorig jaar. De groei valt vooral op te merken op woensdagen, vrijdagen en zaterdagen, waarbij het aantal bezoekers met wel 40% toegenomen is. Dit onderstreept de positie van het winkelcentrum in Anderlecht als trekpleister voor families.
De huurders noteerden gemiddeld een omzetgroei van 7% sinds het begin van het jaar. Vooral de maand mei viel op met een verkoopstijging van 9%, grotendeels gedreven door de koopdrukte rond Moederdag.
Recente toevoegingen aan de commerciële mix, zoals New Yorker, Basic-Fit, Opsin Optics en een medisch/esthetisch centrum, droegen bij tot het versterken van de aantrekkingskracht van het winkelcentrum. Binnenkort volgen nog Mango, Tezenis, Name It (Bestseller) en Lacoste. Daarnaast zullen er nieuwe diensten aangeboden worden, zoals een autowas- en stomerij-service.