NL | FR
Renault opent flagshipstore aan de Toison d’Or
Het Franse automerk Renault opent nog dit jaar zijn eerste eigen vlaggenschipwinkel in ons land. De primeur is weggelegd voor het winkelpand aan de Guldenvlieslaan 12 in Brussel, dat sinds 2016 dienst deed als locatie voor het Japanse sportmerk Asics. De winkel krijgt een oppervlakte van 600 m2, waarvan 330 m2 op de begane grond. Het pand zit in de portefeuille van Compartimmo, dat zoals eerder aangekondigd op het punt staat van eigenaar te wisselen. Het Retail Agency van CBRE begeleidde de transactie.
De winkel in Brussel wordt het kleine broertje van het nieuwe vlaggenschip dat het automerk momenteel inricht in zijn historische showroom aan de Champs-Élysées in Parijs. Op 2258 m2 zal Renault daar uitpakken met een hoogtechnologische winkelbeleving, gebruikmakend van VR en met een 170 meter lange ‘carwalk’. Net als in Parijs zal de focus in Brussel liggen op de elektrische modellen van Renault en de verschillende accessoires.
Renault is niet het eerste automerk dat een showroom opent in de winkelzone van de Brusselse hoofdstad. Tesla opende in 2013 een winkel in de Louizagalerijen en een jaar later lanceerde BMW een eerste Brand Store aan de Waterloolaan. Beide showrooms sloten inmiddels wel de deuren.
