NL | FR
Investering van 20 MEUR in shoppingcentrum van Wijnegem
Zoals vorig jaar aangekondigd door Expertise, investeren mede-eigenaars AEW en AXA 20 MEUR in de vernieuwing van het interieur en de verduurzaming van het grootste winkelcentrum van het land.
Er verschijnt een nieuwe look in wit, zwart en hout, naar een ontwerp van het gerenommeerde bureau MV Design uit Parijs. Ook de volledige vloeroppervlakte van 14.700 m2 wordt vervangen. De bekende panoramische liften zijn reeds vernieuwd en er worden opties overwogen om deze liften van LED-schermen te voorzien. Daarnaast krijgen de winkelunits, waar mogelijk, de kans om hun gevelhoogte te verhogen, om een ruimtelijk effect te creëren. Het meubilair ondergaat een vernieuwing, evenals een aanzienlijk deel van de verlichting. Ook de infobalie en beide toiletblokken worden gemoderniseerd, waarbij het aantal toiletten toeneemt.
Tot slot wordt de signalisatie volledig vernieuwd. Er komen nieuwe en meer infoschermen waarop klanten de weg naar de winkels kunnen vinden, en ook de vaste bewegwijzering wordt aangepast. Om de klantenervaring te versterken, zijn de afgelopen jaren verschillende winkels en horecazaken verplaatst en werden er meer clusters gevormd. Om hinder tijdens de openingsuren te vermijden, zal vooral ’s nachts gewerkt worden. Tijdens de commercieel zeer belangrijke maand december zullen er geen werkzaamheden plaatsvinden.
Wijnegem kan 31 jaar na de opening terugblikken op een succesvolle eerste jaarhelft. Het aantal bezoekers steeg met 6,16% en de omzetten met 8,25%.


